Waarom KoersInZicht?
Simpel, ik wil kennis overdragen, mensen inspireren en ze inzichten geven dat ze er toe doen, meer kunnen dan ze denken en er geen domme vragen bestaan. Ik wil dat een ieder zich betrokken voelt bij het gezamenlijke doel.
Het verbaasde mij vaak; waarom lukt het mij wel om veranderingen en groei te bewerkstelligen en andere leidinggevenden niet?
Tijdens mijn wereldreis (2009) werd het mij duidelijk wat ik anders deed dan de anderen. Voor mij zijn de mensen het belangrijkste, vooral die van de ‘werkvloer’ die de producten en diensten mogelijk maken.
Ik ben altijd begonnen met mij te verdiepen in medewerkers (van de werkvloer), wat doen ze en waarom doen ze dat zo. Zodat ik ze kon ondersteunen met wat zij nodig hebben om te kunnen “groeien” en aansluiten bij de ontwikkelingen die gewenst waren. Dat is wat ik vaak mis bij andere leidinggevende, die vooral sturen op het proces, de procedures met inzet van management tools.
Ik wil die energie en inzet waarmee medewerkers aan hun baan zijn begonnen, weer herstellen.
Het onderlinge vertrouwen binnen het totale bedrijf vergroten, waardoor ieder vanuit zijn/haar persoonlijke drijfveer een bijdrage durft te leveren aan het gezamenlijke doel.
Samen werken aan samenwerking vanuit het fundament van je bedrijf!
Wat ik bij vele bedrijfsontwikkelingen in de afgelopen jaren heb meegemaakt, is dat de balans vaak doorslaat naar het inzetten van managementtools. Maar ze zeggen niks over interne verbinding en betrokkenheid.
